ကဗ်ာျမစ္မ်ား ဆံုစည္းေဝးကြာ (၆)
တည အိမ္နားမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ သားမႊန္းနဲ႔ ထိုင္ၾကရင္း သူတို႔ Civil မွာ ကဗ်ာဆရာ တေယာက္ရွိတယ္။ မိတ္ဆက္ေပးမယ္ ဆိုၿပီးေျပာပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ ေက်ာင္းကန္တင္းက ကြ်န္ေတာ္ထိုင္ေနက် "ဝင္း" မွာ ဆံုေတာ့ ေဘးဝိုင္းက တေယာက္ကို "ဒါ - အံ့ေဆြ၊ ဒါ - တင္မင္းထက္" ဆိုၿပီး မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ တကယ္က ျမင္ဖူးေနက် သူေတြ ပါပဲ။ ဒီဆိုင္မွာ ထိုင္ေနၾကသူေတြပါပဲ။ ေယာက္်ားေလးခ်င္းက ခပ္ပါးပါးမို႔သာ နာမည္ မသိၾကတာ။
"ဝင္း" က ကန္တင္းကို ေက်ာင္းဖက္က ဆင္းလာရင္ ဘယ္ဖက္ျခမ္း အလယ္နား ေက်ာ္ေက်ာ္မွာပါ။ ကန္တင္းက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ သြပ္မိုး ဆိုင္တန္းရွည္ႀကီး ၂ ခု။ အလယ္ကြက္လပ္က ေတာ္ေတာ္က်ယ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဘယ္ဖက္ျခမ္းမွာ ထိုင္တာမ်ားပါတယ္။ ဆင္းလာလိုက္ရင္ စစျခင္းက ရွမ္းေခါက္ဆြဲဆိုင္၊ အေအးဆိုင္ေလးေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ဆရာဦးစိုးလြင္ ရဲ႕ "ကန္သာယာ" (တ႐ုတ္ထမင္းဟင္း တကယ္ေကာင္းၿပီး သမိုင္းဝင္း အေဆာင္ကန္တင္းက ကန္သာယာနဲ႔ အတူတူပါပဲ)၊ ၿပီးေတာ့ လမ္းက်ဥ္းေလး ျခားၿပီး ေနာက္ထပ္ တ႐ုတ္ဆိုင္ တခု ျဖစ္တဲ့ "ေအာင္သိပၸံ"။ ၿပီးေတာ့ ဝင္း၊ အျခား ဗမာ ထမင္းဆိုင္ တဆိုင္၊ ႀကံရည္ဆိုင္ စတာေတြ ျခားၿပီး "ေႏြးေအး"။ ၿပီးေတာ့ အပ်ိဳႀကီး ညီအမေတြရဲ႕ "က်ားပ်ံေမာင္ေကာင္း" ထမင္းဆိုင္။
ညာဖက္ျခမ္း အစြန္ဆံုးက "ေမတၲာေပါင္းကူး" က အတန္းႀကီးေတြ ထိုင္တဲ့ဆိုင္ပါ။ ခင္ေမာင္တိုးေခြေတြ ဖြင့္တတ္ၿပီး၊ ကိုေနဝင္းတို႔ ကိုရဲလြင္တို႔ ေက်ာင္းထဲလာရင္လည္း ေပါင္းကူး မွာ ထိုင္ၾကပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းက မင္းသား မင္းသမီး ႐ုပ္ရွင္လာ႐ိုက္တာထက္၊ ကိုေနဝင္းတို႔ကို လူပိုဝိုင္းပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အတန္းႀကီးေရာက္တဲ့ အထိ "ဝင္း" မွာပဲ ထိုင္ပါတယ္။ ထိုင္သာ ထိုင္တယ္ "ဝင္း" က လက္ဖက္ရည္ကို အရမ္းျပင္းလြန္းလို႔ ကြ်န္ေတာ္ မေသာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး လက္ဖက္ရည္ပါ ျပတ္သြားတဲ့ အထိပါပဲ။
ေက်ာင္းကန္တင္းက ဆိုင္ေတြနဲ႔ ေဖာက္သည္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ဝင္း နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔က ေဆြမ်ိဳးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေရာင္းဖို႔ ခ်က္တဲ့ဟင္း မစားခ်င္ရင္ သူတို႔စားဖို႔ ခ်က္တဲ့ဟင္း ေတာင္းစားတာပါပဲ။
ေက်ာင္းက ဆိုင္နာမည္ေတြက ကဗ်ာဆန္ပါတယ္။ ေနာက္တဆိုင္က "ဆံုစည္းရာ" တဲ့၊ ဘယ္ဖက္ျခမ္းလား၊ ညာဖက္ျခမ္းလား မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ေက်ာင္းနဲ႔ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလး ကလည္း ေက်ာင္းသားေတြ ထိုင္ေလ့ရွိတဲ့ ဆိုင္ေလးပါ။
ဂ်ီေဟာေဆာင္နဲ႔ သူ႔ေရွ႕က လမ္းကေလးကို ျမင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီလမ္းေလးကေန ဆက္ေလွ်ာက္သြားရင္ ဆရာအိမ္ေတြကို ေရာက္ပါတယ္။ တီခ်ယ္ေမၿငိမ္းက သူ႔ ေယာကၡမျဖစ္တဲ့ ပါေမာကၡႀကီး တေယာက္ အိမ္မွာေနပါတယ္။ သူ႔ အိမ္ကို ေရာက္ျဖစ္ၾကသလို၊ သူ အာစီတူးကိုသြားဖို႔ ထြက္လာရင္လည္း ကန္တင္းမွာ ဝင္ထိုင္တတ္ပါတယ္။ သူ႔ သားႀကီး ကိုထူးျမတ္ ငယ္ငယ္ေပါ့။
အံ့ေဆြ ရဲ႕ ကေလာင္နာမည္က ေမာင္နႏၵ၊ ပန္းခ်ီဆြဲေတာ့ ကိုအံ့။ သူ႔ ကေလာင္နာမည္က ေတာ္ေတာ္ကို ႐ိုးေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ထက္ အမ်ားႀကီးပိုၿပီး ေခတ္ၿပိဳင္ဆန္တဲ့ ကဗ်ာဆရာပါ။ သူက ပိေတာက္ပြင့္သစ္မွာ အဖြင့္ကဗ်ာ ပါေနပါၿပီ။
သူကေန တဆင့္သိရတာက ကြ်န္ေတာ့္ထက္ တတန္းႀကီးတဲ့ သတၳဳေဗဒက ညလယ္မိုး ပါ။ ေဇယ်ာေက်ာ္၊ ေဇယ်ာေကြး၊ ေကြးႀကီး၊ ညလယ္မူး စသည္ျဖင့္ ဝရမ္းေျပးတမွ် နာမည္မ်ားသူပါ။ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းမဂၢဇင္း လုပ္ၾကေတာ့ သူက အတြင္းေရးမွဴး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ကဗ်ာေရးတဲ့သူေတြ စုမိေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ကဗ်ာ စာအုပ္လုပ္ဖို႔ ႀကံၾကတာေပါ့။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္ေတာ္က ေလးတန္း။ သံုးတန္း တုန္းက စာအုပ္ မလုပ္ျဖစ္ပါ။ ေက်ာင္းမွာ အက်မ်ားတာက သံုးတန္း နဲ႔ ငါးတန္း ဆိုေတာ့ စာနည္းနည္း လုပ္ခဲ့မိတယ္ ထင္တာပဲ။ ဒီတခါ စီစဥ္သူေတြကေတာ့ သားမႊန္း နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္။ ေမာင္အံ့၊ ေကြးႀကီး၊ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း (မိုးေသြးနဲ႔လည္း သူငယ္ခ်င္း) ေကာင္းထက္ နဲ႔ ေအာင္ထိုက္ တို႔ စုမိပါတယ္။ ခိုင္ၿမဲ ကေတာ့ ဘယ္သူကေန တဆင့္ ဆက္မိမွန္း မမွတ္မိေတာ့ပါ။
ဝိညာဥ္ျပာမွာ လက္ေရး ေရးတဲ့ ေနဝင္းေအာင္က ပန္းခ်ီလက္ေရး အစစ္လို႔ ေျပာလို႔ပါမယ္။ ေမာင္အံ လက္ေရးကလည္း ကဗ်ာလက္ေရးမို႔ ကဗ်ာစာအုပ္ေရးရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။ စိုးစိုး (ေနဆူးသစ္) လက္ေရးကလည္း ကဗ်ာလက္ေရးပါပဲ။ လူမနားလည္တဲ့ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ လက္ေရးနဲ႔ စာအုပ္ထုတ္႐ံုပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ေျပာဖူးသလို ပုရြက္ဆိတ္ကေလးေတြ အရက္မူးၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ လက္ေရးမို႔ ဘယ္သူမွ ဖတ္တတ္မွာ မဟုတ္ပါ။
ဒီတအုပ္မွာေတာ့ လက္ေရးနဲ႔ မေရးဘဲ အဲဒီတုန္းက ေခတ္စားခါစ ကြန္ျပဴတာ စာစီမယ္ ႀကံပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က တႏွစ္မွ ကြန္ပ်ဴတာ လက္ေတြ႔ခန္း ၃-၄ ခါ ဝင္ရတာမို႔ ဘယ္သူမွ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ မနီးစပ္ပါ။ သားမႊန္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္က A&T မွာ လုပ္တယ္ ေျပာလို႔ အကူအညီ သြားေတာင္းၾကပါတယ္။ အဆင္ေျပခ်င္ေတာ့ သူနဲ႔ အတူလုပ္ေနတဲ့ တေယာက္က ကြ်န္ေတာ့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပန္းခ်ီလည္းဆြဲ၊ ကဗ်ာလည္း ေရးသူမို႔ သူ႔ဆီက ကဗ်ာတပုဒ္ပါ ပန္းခ်ီနဲ႔တကြ ရလာပါတယ္။ သူကေတာ့ IC ဂုဏ္ထူးတန္းက ေမာင္ခ်မ္း ပါ။
ၾကင္နာသူေရ ...
သကၠရာဇ္ေဆြးေတြထဲက
ေသြးေအးရင္ခုန္သံစည္းခ်က္
ပဥၥလက္အတတ္နဲ႔႐ိုက္ခ်ိဳးလိုက္ႏိုင္တာေတာ့
မွတ္တမ္းတင္လိုက္ပါတယ္ ...
ကိုယ့္ဆႏၵေတြ ေလဟုန္စီးေမ်ာ
အေမာေဖာက္ရင္းနဲ႔ ပန္းတိုင္မဲ့
ခရမ္းလြန္တံခါးအိုေတြရဲ႕ၾကား
ကိုးစားခ်က္မွ ရွာမရခဲ့ရင္
ထြက္ေပါက္မဲ့က်ဆံုးသြားႏိုင္တယ္
(ေက်းဇူးျပဳ၍ ...)
အဆိပ္သင့္ေလွခါးထစ္ေတြမထြင္းခဲ့နဲ႔ခ်စ္သူ ...
ကဲ !
COME ON ခ်စ္သူ
ၿပိဳကြဲမႈေကာင္းကင္လႊာေအာက္မွာ
အစာမေၾက ညီမွ်ျခင္းေတြ
အေၾကအလည္ရွင္းခ်က္ထုတ္ရေအာင္ ...
သတိထားဖို႔က
ရင္ၾကားေစ့ပြဲမွာ
(စစ္တုရင္ ကစားကြက္ေတြ
မင္းဦးေႏွာက္က ခဏေမ့ထားဖို႔ပါပဲ)
မေရရာေကာက္ခ်က္နဲ႔
ဒြိဟေတြဦးတည္ရာမဲ့ခဲ့ရင္ေတာ့
ရသသစ္သီးေတြပုပ္သိုး
မ်ိဳသိပ္ျခင္းတံခါးက်ိဳးေတြျခစားကုန္မယ္ ...
ျမားတစ္စင္းနဲ႔ပန္းသီးႏွစ္လံုး
(တစ္က .. ႏွစ္လံုးသား, ႏွစ္က .. ဘဝ)
ေႁခြလိုတဲ့မိုက္မဲမႈေနာက္မွာေတာ့
ဝမ္းနည္းစရာေပါ့ခ်စ္သူ
ၾကင္နာမႈေတြ တကယ့္ကိုက်ိန္စာသင့္သြားၿပီ ...
ေမာင္ခ်မ္း
***
၁၉၉၃ ဒီဇင္ဘာမွာ "လိႈင္းရဲ႕ျပတင္း" ထြက္ပါတယ္။ စာအုပ္ဖံုးနဲ႔ အတြင္းပန္းခ်ီအားလံုး (ေမာင္ခ်မ္း တပံုက လြဲရင္) ေမာင္အံ့ လက္ရာေတြပါ။
လိႈင္းရဲ႕ ပဲ့တင္သံမ်ား
သင့္ ႏွလံုးသားျဖင့္
ဖမ္းယူနားဆင္ၾကည့္လိုက္ပါ ... ...
လိႈင္းရဲ႕ျပတင္းမွာ ေမာင္နႏၵ နဲ႔ ညလယ္မိုး ကဗ်ာေတြက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေမာင္နႏၵက "ခ်စ္သူတို႔၊ ယံုၾကည္စြာ ေသာက္သံုးၾကစို႔၊ ဆာေလာင္မႈ က်ပ္တီးျပင္ထဲ၊ ဘဝဟာ၊ လက္ယက္တြင္း တစ္တြင္းပဲ" ... လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ညလယ္မိုးကေတာ့ "မပိုးအိမ္ရဲ႕၊ ကိုယ့္ပန္းအိုးေလး အတြက္ကေတာ့၊ မိုးရာသီဟာ၊ ေနာက္က်ေနခဲ့ပါၿပီ" ... တဲ့။
ကြ်န္ေတာ့္ ကဗ်ာ ၂ ပုဒ္ကေတာ့ အားနည္းတယ္ ေျပာရမယ္။ ခုေနျပန္ဖတ္ေတာ့ တပုဒ္ကို နည္းနည္း မႀကိဳက္ၿပီး၊ ေနာက္တပုဒ္ကို လံုးဝ မႀကိဳက္ေတာ့ပါ။
တီခ်ယ္ေမၿငိမ္း နဲ႔ ေမာင္အံ့တို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကန္တင္းထိုင္ၾကရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကဗ်ာ သူ႔ကဗ်ာ ေပါက္တက္ကရ ဖ်က္ၿပီး ေနာက္တတ္ၾက၊ ရီတတ္ၾက ပါတယ္။ ကဗ်ာ သေဘာတရား ဘာညာ ေျပာေလ့ မရွိပါဘူး။
ထူးျခားတယ္ ေျပာရမယ့္ ကဗ်ာတပုဒ္ကေတာ့ ေကာင္းထက္ညြန္႔ရဲ႕ "အိမ္မက္မွတ္တိုင္" ပါပဲ။ သူ ၁၉၉၁ မွာ ေထာင္က်တုန္းက ခံစားခ်က္ကို ဖြဲ႔ထားတာပါ။ ေကာင္းထက္ နဲ႔ ခ်ိဳသင္းက ေမြးေန႔တူပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ေမြးေန႔တူတဲ့ အျခား စာေရးဆရာမ ၂ ေယာက္လည္း ရွိေသးေတာ့ - ကြ်န္ေတာ္က "မင္း ဇာတာက စာေရးဆရာမ ျဖစ္မယ့္ ဇာတာ၊ မင္းက ေယာက္်ားေလး ျဖစ္ေနလို႔ စာေရးဆရာမ မျဖစ္တာ" ... လို႔ ေနာက္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဖန္အိုးထဲကေ႐ႊငါး
ပန္းခင္းထဲကလိပ္ၿပာ
စဥ္းစားေနတဲ့ ငါ။
အသိမဲ့ လႈပ္႐ွားမႈေတြနဲ႔
နာရီလက္တံကို ဆြဲေၿပးခ်င္ရဲ႕
အဂၤေတ ျပကၡဒိန္တခုမွာ
ရက္စုေတြကမ်ားခဲ့ၿပီ။
ပင့္ကူရဲ႕ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း
အင္းဆက္သခ်ႋဳင္း
အလင္းလိႈင္းေတြက ခပ္ပါးပါး
သံေခ်းတက္ေဘာင္နဲ႔
အသက္႐ႈတဲ့ ပန္းခ်ီကား
အေရာင္မိႈင္းေနတာက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။
"အေမ႔အိမ္" နားေထာင္ေနတဲ့ ငါ့လိပ္ျပာ
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ျပန္ခဲ့ဦး
ျဖဴညစ္ညစ္ ငါ့ေကာင္းကင္အျပင္ဘက္က
ေထြးေပြ႔မယ့္ မိုးေရစက္
ဘယ္ရက္မွာ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ေရာမလဲ။
မပိုင္ဆိုင္ရတဲ့ မနက္ျဖန္
ေ႐ႊေရာင္ဝင္းပေနမလား
ေသေအာင္ယင္းထေနမလား ...။
ဖန္အိုးထဲက ...
... ... ... ...
... ... ... ငါ။ ။
ေကာင္းထက္ညြန္႔
***
10 comments:
ငထက္ေရ..
ညလည္မိုး .. မဟုတ္..။ ညလယ္မိုး.. ျဖစ္မယ္။ သူ႔သာေသခ်ာေမးရမွာပဲ.. ညမွာ လည္ တဲ့ မိုးလားး..။
ညလယ္မွာ ရြာတဲ့မိုးလား.. လို႔။
ဟုတ္သားပဲ .. သူက ညမွာ လည္လည္ေနတာနဲ႔ မွားသြားတာ :P
ဆက္ရန္ကို ဆက္ဖတ္ဖို႔ေမွ်ာ္ေနပါ့မယ္ဗ်ာ...
မပန္ဆီကေနတဆင့္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္ အစ္ကို ... ။
ဖတ္သြားပါတယ္။လင့္ခ္ခ်ိတ္ခြင့္ျပဳပါ ... ။ေလးစားလ်က္။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္-ေန ့သစ္
အင္း.. ရူပေဗဒ စာသင္ခန္းေတြ နားလည္း မေရာက္ေသးပါလား...
ေႏြးေအးပဲ ရွိေသးတယ္..
ျမန္ျမန္ေရးပါဗ်ိဳ႕.. ( ၾကာတယ္) း)
အဲဒီကင္တင္းကလည္း ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ယာလုိ ၿဖစ္ခဲ့ေလေတာ့ သတိရစရာေပါ့။ ဟိုတစ္ပတ္က ကိုေနဝင္းနဲ႔ ကိုရဲလြင္ အပါအဝင္ ဂီတဆည္းဆာေလး တစ္ခုကို ေရာက္ခဲ့ရတယ္ ။ ခုထိ သူတို႔နားမွာ လူေတြ ဝိုင္းေနဆဲ။ ပန္းခရမး္ၿပာတို႔ ေနာက္ဆံုးအိပ္မက္တို႔ကို သံၿပိဳင္လုိက္ေအာ္လို႔ ေကာင္းေနဆဲေပါ့။ အဲဒီေန႔က ရွင္ေဒဝီ..စမ္းသီတာ အပါအဝင္ နာမည္ၾကီး ကဗ်ာဆရာေတြလည္း ကိုေနဝင္းတို႔နဲ႔အတူ စီးေမ်ာခဲ့တဲ့ ညတစ္ညေပါ့ ...
ပုရြက္ဆိတ္ကေလးေတြအေၿပးၿပိဳင္တဲ့ လက္ေရးကို တက္ဂ္ေၾကြးဆပ္မွ တင္ေပးဦးမယ္ း)) ဘာတဲ့ သစ္ရြက္ကေလးတစ္ရြက္ လႈပ္ခတ္တာက အစ အဓိပၸာယ္ရွိခဲ့ပါတယ္ ဆိုလား း))
ရူပေဗဒဌာနနားေရာက္ရင္ေတာ့ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္သြားပါ... း))
မေနာ္ဟရီ
ငထက္
ေကာင္းထက္ဆိုလို႕ ငါနဲ႕သူ အထဲမွာ ေဘာ္ေဘာ္ေတြၿဖစ္ၾကေသးတယ္..
အခန္းနားနီးၿဖစ္တာလဲပါတာေပါ႕ေလ..:)
သူအခုဘယ္ေရာက္ေနလဲ?
အမွတ္တရေလးေတြပါပဲ၊ ဒီထက္မကျပန္ေရးနိုင္ရင္ေကာင္းမယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါသည္၊
ပုိ႕စ္အသစ္တက္ရင္ အျမဲတမ္းလာဖတ္ပါတယ္ ကုိတင္မင္းထက္၊
ဆက္ရန္ကို ေမွ်ာ္ေနပါတယ္၊ အားေပးလ်က္၊ အရာရာ
အဆင္ေျပပါေစ။
ေပ်ာ္စရာ
အားက်စရာ
လြမ္းစရာေတြ
တပံုၾကီးပဲ...
းဝ)
Post a Comment